fredag 14. februar 2014

Og ALLE hjerter fryder seg .... Eller?

I dag er Alle Hjerters Dag, eller Valentinsdagen, som har si opprinning frå hedenske fruktbarheitsritualer jamfør National Geographic. Dagen vart opprinneleg feira 13.- 15.februar kvart år, og kan sporast tilbake til dei romerske høgtidsfestane. Og kva gjorde dei på? Jau - nokre menn kasta under stor ståhei, alle kleda sine, mens dei sprang halvnakne rundt og piska kvinner med remser av geiteskinn. Dagen blei kalla Lupercalia.

Tidspunktet for denne utagerande festen vart kalla dies februata, og ga difor namnet til heile månaden - februar. Namnet kjem av det latinske ordet februare, som tyder rense. Tidspunktet fall saman med starten på vekstsesongen, og skulle difor sikre fruktbarheit - samt avverge ondskap - det neste året.

I vår tid har dette blitt noko tilpassa endringa i samfunnet. No er det mannen som blir piska, og geitskinnsremsene er bytt ut med kredittkort som nyttast hos gullsmeden og blomsterhandlaren. Det vart i den hedenske tradisjonen smurt geiteblod i panna på mannen, som skulle "viskast" ut med geitemelk, idet mannen brast ut i "spontan" latter. Dette mønsteret er også snudd no, geiteblodet og melka er bytt ut med blomster og smykker, og den "spontane" gledeslatteren er det no kvinna som skal komme med. Men målet for den hedenske skikken er den same, den skal sikre mannen sex og ei blid kjerring. Med litt flaks - og god planlegging av overraskinga - kanskje heile året. Iallefall til mannen klarer å gløyme neste merkedag!

Sagnet seier at det er den katolske kyrkja som har pynta på denne tradisjonen, ved å seie at mannen Valentine vigde par som under forbod ville gifte seg. Og at han blei arrestert og henretta den 14.februar. Dette er vel og delvis gjeldande i dag, skulle mannen dumme seg ut, enten ved å gløyme dagen, unnlate å fri eller anna tilsvaranda uklokt, så har han gjerne ein fot i grava - iallefall ei stund!

Kanskje vi skulle no slutte å kjempe mot denne tradisjonen, som er kommersiellt skapa jamfør dei ivrigaste kritikarane? Handelsstanden har skapt den, seiast det, for å selge. Difor er mange som ikkje vil vete av denne markeringa. Som om vi alle heilt viljelaust følgjer ein straum inn i blomsterbutikken og gullsmeden, leda dit av reklama? Som om ikkje vi kjøper oss ut av alle problemstillingar i vår tid? Ungane er jo nesten slutta å lage morsdagskort - fordi dei må kjøpast? Vi får gåvekort, blomster og spabehandlingar til morsdag. Då eg var unge, skar eg opp ei skjeve, strødde sukker på den, lagde kaffi på 3 skeier kaffi og 200ml vatn, samt kokte eit egg i 1,5 minutt. Så serverte eg mamma i senga. Ho smilte tappert - deretter et ho, og drakk opp alt eg møysommeleg hadde laga  i stand til ho..

Eg synast faktisk at ein dag i året tildelt kjærligheita er ein vakker ting. Men eg treng ikkje blomster eller små firkanta gåver denne dagen. Heller ikkje eit frieri! Her er kva eg fekk av min kjære - kosta ikkje ei krone! (Enno iallefall!). Men han lova på denne måten at han skal vere her for meg - uansett kva eg måtte trenge. Og mine planar for dagen er ei overrasking i merksemd - for å syne han kva han betyr for meg. Og det er ikkje proposjonalt med prisen på ein liten firkanta pakke frå Gullsmeden A/S. Eg skal gje han hjertet mitt - igjen, fordi eg tenker at det er det største eg kan gje. Mi forplikting - til han - kvar dag!

På denne måten håpar eg å unngå å bidra til den kommersielle sida av denne dagen, samstundes som eg gjev min kjære ei heilt spesiell gåve på dagen vi feirar kjærligheita. Eg trur alle kan reservere fleira dagar i året til å dyrke forholdet sitt, og det går faktisk an å gjere utan å maxe ut kredittkortet ditt!

Ha ein fantastisk Valentinsdag! Enten det er kjærligheita til ein spesiell, eller familien ein dyrkar! Mitt hjerte frydar seg - både på Valentinsdag og elles. Eg har mannen eg drøymde om i livet mitt. Men eg tenker å gjere ein innsats dei andre 364 dagane i året også - for å fortelle han kor viktig han er for meg! DET trur eg er den finaste kjærligheitsgåva nokon kan få...


     

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar